Belépés
zgfumag.blog.xfree.hu
Ha azért nézel , mert ez a munkád, jó munkát kívánok! GYÁVA NÉPNEK NINCS HAZÁJA! Minden nemzetnek olyan kormánya van aminöt érdemel. Ha valami... Zámbori Gusztáv
1957.12.05
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
Közös fellépés a Korbácsrendel
  2007-07-17 11:57:45, kedd
 
  Közös fellépés a Korbácsrendelet ellen
Webdoki 2007. július 16. 05:55, hétfő - Dr. Hanyecz Vince

Kedves Kollégák!

A minőségi és hatékony gyógyszerrendelés ösztönzéséről szóló 17/2007. Korm.
rendelet olyan új
szerencsejátékot alapított meg, amelyben a tét, a társadalombiztosítási
támogatással gyógyszert
rendelni merészelő orvosok/egészségügyi szolgáltatók finanszírozása, illetve
vényírási jogosultsága.

Az elmúlt napokban közösen elemeztük a rendeletet és feltártuk
ellentmondásait, hiányosságait, úgymint:
- A rendelet az OEP feladatát akarja ránk hárítani.
- A rendelet jogszerű magatartásért kíván szankcionálni.
- A rendelet a Gyftv-vel ellentétesen értelmezi a "minőségi és hatékony
gyógyszerrendelés" fogalmát, így hibás mutatóra alapítja szankcióit.
- A rendelet végrehajtásához elengedhetetlen minősített számítógépes program
jelenleg sem áll rendelkezére.
- A rendelkezésre álló OEP szoftverek hibásak, a szolgáltatónak kárt
okozhatnak.
- A rendelet büntető jellegű szankciói utólag megállapított normákhoz
igazodnak.
stb.: /listazas.php3?id=1183478012

Általános véleményként fogalmazódott meg, hogy a jogszabály végrehajtását
nem nézhetjük tétlenül, azt minden legális eszközzel meg kell próbálnunk
megakadályozni.
Ennek érdekében az alábbi lehetőségeink vannak:

1./ Az Alkotmánybírósághoz fordulni utólagos normakontroll érdekében.
Ezt korábban már többen megtettük, az eddig beadott indítványok
kiegészítésre kerülnek az elmúlt
heti közös munka során felmerül újabb érvekkel. Sajnos ez a jogorvoslati út
elég lassú.

2./ Lehetőségünk van megvárni az első visszavonásokat,
szerződés-felmondásokat és egyenként,
polgári bíróságok előtt keresni az igazunkat.
Lehet, hogy erre is sor fog kerülni, de a büntetést jobb megelőzni,
elkerülni.

3./ Ezért úgy döntöttünk, hogy megpróbálunk a jogalkotó és ellenőrző
szervektől olyan útmutatást kicsikarni,
amelyet követve nem csak szerencse alapon, hanem tudatosan és biztosan
elkerülhetjük a retorziót.

Mivel kezdeményezésünk annál nagyobb nyomatékot és visszhangot kaphat, minél
többen állunk mögötte, kérek minden Kollégát, hogy:

a) Olvassa el az alábbi, a Miniszterelnök Úrnak címzett állásfoglalás
kérést.
A címzések értelemszerű megváltoztatásával ugyanez a beadvány megy az
Egészségügyi Minisztériumnak, az Egészségbiztosítási Felügyeletnek és az
Országos Egészségbiztosítási Pénztárnak.

b) Amennyiben egyetért a benne foglaltakkal, ezen az oldalon (ha lehet az
azonosíthatóság kedvéért pecsétszámmal) 2007. július 29-én 24.00 h-ig
jelezze, hogy aláírja.
Az aláírás és a pecsétszám mellett lehetőség van beosztás, tudományos
fokozat, szakterület stb. szerepeltetésére. Természetesen örömmel vesszük
intézmények, szervezetek csatlakozását is.
Az aláírók neve, pecsétszáma és egyéb megadott adata, névsorban, közvetlenül
az utolsó bekezdés
után feltüntetésre kerül a beadványban.
Ezért aki a beadványban nem kívánja nevét szerepeltetni, kérem, hogy
egyértelműen jelezze azt.

Végül szeretnék köszönetet mondani mindenkinek, aki így vagy úgy, de a
kezdeményezés mögé áll és külön köszönet illeti azon Kollégákat, akik a
műhelymunkában is részt vettek.

Akkor, ha lehet, nyitom is a sort:
Dr. Herczeg Zita, 53867

Miniszterelnöki Hivatal
1055 Budapest, V. Kossuth Lajos tér 4.
1357 Budapest, Pf. 2.

Tárgy: állásfoglalás kérése

17/2007. Korm. r.

A Magyar Köztársaság Kormánya
Gyurcsány Ferenc miniszterelnök részére


Tisztelt Miniszterelnök Úr!


A minőségi és hatékony gyógyszerrendelés ösztönzéséről szóló 17/2007.
(III.13.) Korm. rendelet
(a továbbiakban Rendelet) - a biztonságos és gazdaságos gyógyszer- és
gyógyászati segédeszköz-ellátás,
valamint a gyógyszerforgalmazás általános szabályairól szóló 2006. évi
XCVIII. törvény
(a továbbiakban Gyftv.) 77. § (1) bekezdés a) pontjában kapott felhatalmazás
alapján - a gyógyszert társadalombiztosítási támogatással rendelő
egészségügyi szolgáltatókat büntető jellegű szankciókkal - a
teljesítménydíj/finanszírozási díj 1-10%-ának visszatérítési
kötelezettségével, illetve a vényírási szerződés felmondásával - kívánja
ösztönözni a minőségi és hatékony gyógyszerrendelésre.

A Rendelet megismerése és értelmezése során az alábbi problémákat észleltük:


I./ A Gyftv. 22. § c), d) és f) pontjai szerint gyógyszer akkor részesíthető
társadalombiztosítási támogatásban,
ha az adott gyógyszer felhasználásának költséghatékonysága igazolt; az adott
gyógyszer a terápiás felhasználás szempontjából gazdaságosan és célszerűen
rendelkezésre áll; továbbá a szükséges társadalombiztosítási forrás
rendelkezésre áll, illetve biztosítható.
A törvény 31. § (1) bekezdése b), c), e), h) és i) pontjai szerint az
egészség-biztosítási szerv kizárja a társadalombiztosítási támogatásból a
gyógyszert, ha költséghatékonyságával kapcsolatban igazoltan
kétség merült fel; ha az E. Alap költségvetését az alkalmazásával elérhető
egészségnyereséghez képest
aránytalanul nagy mértékben terheli; ha költséghatékonysága nem
bizonyítható;
továbbá ha a hatóanyag alapú fix összegű támogatási csoportba tartozó
gyógyszer esetén a gyógyszer
napi terápiás költsége, illetve egységnyi hatóanyagra számított ára legalább
20%-kal meghaladja a referenciakészítmény napi terápiás költségét, illetve
átlagáras csoport esetén a referenciaárat,
valamint a terápiás fix elven működő támogatási csoportba tartozó gyógyszer
esetén a gyógyszer
napi terápiás költsége legalább 50%-kal meghaladja a csoportba tartozó
gyógyszerek napi terápiás költsége
egyszerű számtani átlagát.
Fenti szabályozásból véleményünk szerint egyértelműen következik, hogy a
gyógyszerrendelés
költséghatékonyságát az Országos Egészségbiztosítási Pénztárnak a befogadási
gyakorlatával kell biztosítania; társadalombiztosítási támogatással
rendelkező készítmények között nem költséghatékony gyógyszer
nem szerepelhet; a támogatott gyógyszerek a törvény erejénél fogva
költség-hatékonynak tekintendők,
így rendelésük az E. Alap érdekeit nem sértheti.


II./ Jelenleg Magyarországon minden büntető szankciónak, csakúgy mint a
polgári jogi kártérítésnek,
előfeltétele a jogellenes magatartás.
Tekintettel arra, hogy jogszabályban rögzítve nincs sem feltétlen tiltás a
magasabb támogatással rendelkező gyógyszerek rendelésére, sem pedig kivétel
nélküli kötelezettség az alacsonyabb támogatású készítmények választására,
álláspontunk szerint a társadalombiztosítási támogatással rendelkező
gyógyszerek, jogszabályban rögzített előírásoknak megfelelő rendelése - az
utalványozott támogatás összegére
vagy arányára tekintet nélkül - jogszerű magatartás; maga a Gyftv. is
lehetőséget biztosít indokolt
esetben a betegnek, illetve az E. Alapnak legkedvezőbb készítménytől való
eltérésre.
Ezért a Rendelet súlyos szankcióit, előzetes ellenőrzés és mérlegelés
nélkül objektíve, pusztán a kiváltott vények társadalombiztosítási
támogatás-tartalma alapján megalapozó jogellenes magatartás mibenléte rejtve
maradt számunkra.


III./ Sem a Gyftv., sem pedig a Rendelet nem definiálja a "minőségi és
hatékony gyógyszerrendelés" fogalmát.
A Gyftv. 46. § (2) bekezdése szerint a minőségi és hatékony
gyógyszerrendelés értékelése az ATC-kódokon belül rendelt gyógyszerek külön
jogszabályban meghatározott, társadalombiztosítási támogatási, illetve
térítési díj mutatójának figyelembevételével történik.
Az Országos Egészségbiztosítási Pénztár költséghatékony gyógyszerrendelést
támogató internetes vényíró szoftverének felhasználói kézikönyve szerint
"a költség-hatékony gyógyszeres terápia meghatározható az egymással
egyenértékű készítmények közül
(megj.: tehát nem egy adott ATC csoport összes készítménye, hanem csak a
csoport azonos hatóanyagú
és hatóanyag-tartalmú gyógyszerei közül) az olcsóbb napi terápiás költségű
alkalmazásával".
Az OEP magánorvosi vényjelentést támogató programja szintén a napi terápiás
költség alapján
ajánlja fel a készítményeket.
Ezzel ellentétben, a Rendelet a gyógyszer terápiás adagra számolt
társadalom-biztosítási támogatása alapján szankcionál.
Fentiekből egyértelműen következik, hogy a Gyftv., a Rendelet, valamint a
költséghatékony
gyógyszerrendelést támogató, közpénzen készült számítógépes programok által
használt
"minőségi és hatékony gyógyszerrendelés" fogalmak nem fedik egymást.

IV./ A Gyftv. 45. § (1) bekezdése gyógyszerrendelésnél olyan, minősített
számítógépes program
alkalmazását teszi kötelezővé, amely az E. Alap, illetve a beteg számára
legalacsonyabb anyagi terhet jelentő készítményre tesz ajánlatot.
Az OEP on-line vényíró programjának felhasználói kézikönyve szerint:
"mivel jelenleg több mint 6000 gyógyszer van forgalomban, az árak pedig
negyedévente változnak, informatikai támogatás szükséges a költséghatékony
terápia megkereséséhez".
A kötelező egészségbiztosítás ellátásairól szóló 1997. évi LXXXIII. törvény
31. § (2) bekezdése
2006. XII. 29-től kötelezővé tette a finanszírozott egészségügyi
szolgáltatók számára a gyógyszer,
árhoz nyújtott támogatással történő rendeléséhez az egészségbiztosítási
felügyeleti hatóság által minősített, a minőségi és hatékony
gyógyszerrendelést elősegítő számítógépes rendszer alkalmazását.
Tudomásunk szerint az Egészségbiztosítási Felügyelet által minősített
számítógépes program
a mai napig nem áll rendelkezésre.
Az Országos Egészségbiztosítási Pénztár által közzétett - nyilvánvalóan nem
kevés közpénzen fejlesztett
- programok nem nyújtanak segítséget a Rendelet súlyos szankcióit
megalapozó, terápiás adagra számolt támogatás alapján történő
gyógyszerválasztáshoz; a programok ezt az értéket még csak nem is
tartalmazzák.
Egyezik véleményünk az Országos Egészségbiztosítási Pénztáréval, miszerint a
több mint 6000
forgalomban lévő gyógyszer közül, az árak negyedévenkénti változása mellett,
informatikai támogatás szükséges a költséghatékony terápia megkereséséhez.
Fentiekből egyenesen következik, hogy a Rendelet lehetetlent kíván a
gyógyszert rendelő orvostól.

V./ Az Országos Egészségbiztosítási Pénztár programjai a napi terápiás
költség, illetve a napi térítési díj alapján ajánlják fel választásra a
készítményeket.
Ugyanakkor a Rendelet az egészségügyi szolgáltatókat és az orvosokat a
terápiás adagra számolt
támogatás alapján bünteti.
A kétféle mutató ATC csoporton belül nem feltétlenül azonos irányba
változik, így előfordul,
hogy pont a program által felajánlott, zöld sávos, a beteg számára
legolcsóbb készítmény választása
okoz az orvos oldalán terápiás adagra számolt támogatás-emelkedést.
Ez a helyzet például az azonos ATC csoportba tartozó, különböző hatóanyagot
tartalmazó,
de azonos DOT értékű LISOPRESS tbl. (10 mg 28x) és RENITEC tbl. (10 mg 28x)
készítmények esetén.
Míg az elsőt 1086 Ft TB támogatással, zöld színnel kiválasztásra ajánlja a
magánorvosi vényíró program,
az utóbbit, mely az E. Alap és az orvos számára kb. fele annyiba, 539
Ft-ba kerül, piros színnel tiltja a szoftver. Megbízhatatlansága miatt nem
jelent különösebb segítséget a program jobb alsó sarkában piros színnel
jelzett,
a beteg és a biztosító szempontjából a pazarlást mutató adat sem, hiszen
előfordul, hogy azonos összegű napi társadalombiztosítási támogatás esetében
különböző forintértékeket mutat ki pazarlásként.
Véleményünk szerint az Országos Egészségbiztosítási Pénztár szoftverei
nemhogy nem segítik a Rendelet végrehajtását, de egyenesen félre is
vezethetik az orvost a készítmények kiválasztásánál, kárt okozva ezzel az
egészségügyi szolgáltatóknak.

VI./ A Rendelet szerint a tárgyhavi országos átlagot, amelyhez a büntetés
elkerülése érdekében tartanunk kellene magunkat, csak utólag,
visszamenőlegesen határozza meg és teszi közzé az Országos
Egészségbiztosítási Pénztár. Meggyőződésünk, hogy jogállamban lehetőséget
kell biztosítani a norma címzettjei számára,
hogy tudatosan, ne csak a szerencsére alapozva, jogkövető magatartást
tanúsíthassanak és a büntető szankciót vagy kártérítést elkerülhessék.
Mivel a Rendelet csak az országos átlag alatti orvos átlagot ismeri el
gazdaságosnak, és értelemszerűen nem kerülhet mindenki egyidejűleg az
országos átlag alá, a jogkövető magatartás, a Rendelet céljának
megvalósítása eleve nem adott minden orvos számára.
A finanszírozási visszavonás elkerülésére viszont mindenkinek ad némi esélyt
a jogalkotó,
hiszen ha sikerül a B súlyt 0 - 2% között tartani, a visszatérítési mutató
0%.
Ehhez azonban elengedhetetlenül szükséges az országos átlag és saját
átlagunk alakulásának folyamatos,
valós idejű nyomon követése.

VII./ A Rendelet az Országos Egészségbiztosítási Pénztárt, mint "egyik
szerződő felet" anélkül hatalmazza fel a "másik szerződő fél", az
egészségügyi szolgáltató, gazdasági érdekeit, tulajdonhoz való jogát
súlyosan
sértő szankciók alapjául szolgáló adatok számítására és közzétételére, hogy
a szolgáltatók számára a számítás valódiságának és helyességének
ellenőrzésére lehetőséget biztosítana.
Itt jegyezzük meg, hogy a büntető, megtorló jellegű szankciók idegenek a
polgári jogágtól, a szerződéses kapcsolatoktól.

VIII./ A kiemelt támogatású gyógyszerek különösen magas támogatási mutatója
jogszabályi rendelkezésen alapul.
Az ilyen készítmények rendelésénél utalványozott, szükségszerűen magasabb
támogatás problémáját nem kezeli a Rendelet, az az orvos és a szolgáltató
átlagának, adott esetben finanszírozásának terhére esik.


IX./ Álláspontunk szerint, jogállamban senki sem vonható felelősségre tőle
független, rendelkezése alatt
nem álló tények, körülmények miatt.
A Rendelet az orvos átlagának az országos átlaghoz való viszonyítása során
nem vesz figyelembe számos,
az orvostól részben vagy egészben független, általa nem vagy nem teljesen
befolyásolható körülményt, melyek ugyanakkor - sokszor szélsőséges
esetként -jelentősen emelhetik a számított orvos átlagot:
Ilyen például a szakorvos terápiás javaslata, amelyet - elismerve a mögötte
álló speciális szaktudást
- az alapellátó orvos a gyógyszerrendelésnél figyelembe vesz.
Gyakran előfordul, hogy az orvos más által meghatározott gyógyszert
kénytelen rendelni,
ez a helyzet például kórházi gyógyszerbeállítás, helyettesítés esetén.
A társadalombiztosítási támogatás összege, a gyógyszerek rendelhetősége és
hozzáférhetősége
jelentősen változhat a rendelés és a kiváltás időpontja között.
Jelentős különbségek lehetnek az átlagot tekintve az egyes orvosi
szakterületek között is.
A jellemzően magasabb támogatású gyógyszereket rendelő szakmák
(például a pszichiátria, onkológia, kardiológia, infektológia, házi
gyermekorvosi szolgálatok stb.)
ezáltal hátrányba kerülnek a kiegyensúlyozottabb gyógyszer-rendelést
folytató területekkel
(pl. felnőtt háziorvosi praxisokkal) szemben.
Ugyancsak előforduló jelenség, hogy bizonyos szakmák, bizonyos ATC
csoportokban csak ritkán rendelnek gyógyszert, így eleve nem tudnak
kiegyensúlyozott rendelési gyakorlatot folytatni
(pl. házi gyermekorvosok a vérnyomás-csökkentő gyógyszerek körében).
Ilyenkor egyetlen vagy néhány készítmény felírása is magas visszavonási
kategóriába sorolhatja be az orvost.


X./ A Rendelet megfogalmazása szerint az Országos Egészségbiztosítási
Pénztárnak minden orvos esetében csak egyetlen orvos átlagot kell
számítania, nem kell külön kezelnie az adott orvos által különböző
jogviszonyokban felírt gyógyszereket.
Ezáltal az egészségügyi szolgáltatókat jelentős kár érheti, ha az orvosai
egyéb jogviszonyaiban
felírt készítményekért is helyt kell állniuk.

XI./ Annak érdekében, hogy az észlelt problémák ellenére a Rendelet céljait
meg tudjuk valósítani
és rendelkezéseit maradéktalanul be tudjuk tartani, ugyanakkor ne kerüljünk
ellentmondásba magasabb szintű jogszabály (Gyftv.) előírásaival, továbbá ne
veszélyeztessük sem a saját jogos gazdasági érdekeinket
és betegeinknek se okozzunk felesleges anyagi terhet, az alábbi kérdésekben
kérjük a Tisztelt Kormány, mint jogalkotó, állásfoglalását, jogszabály
értelmezését, a gyakorlatban pontosan követhető útmutatását:

1./ Ha a Gyftv. 22., 31. §§-ai szerint nem költséghatékony felhasználású
gyógyszer eleve nem rendelkezhet társadalombiztosítási támogatással, és a
törvénynek megfelelően nem is rendelkezik,
akkor hogyan lehet a kizárólag költséghatékony gyógyszerek közül válogatva,
nem költséghatékonyan gyógyszert rendelni?

2./ Amennyiben költséghatékony gyógyszerek közül válogatva nem lehet nem
költséghatékonyan
gyógyszert rendelni, akkor pontosan mi a célja a Gyftv. 77. § (1) bekezdés
a) pontjában foglalt felhatalmazásnak és milyen célt kíván elérni a
jogalkotó a 17/2007. Korm. rendelet büntető szankcióival?

3./ Ha a Gyftv. rendelkezésével ellentétesen, nem költséghatékony
felhasználású gyógyszer mégis rendelkezik társadalombiztosítási
támogatással, akkor a befogadási rendszer problémáit miért a gyógyszert
rendelő egészségügyi szolgáltatók szankcionálásával kívánja a jogalkotó
orvosolni?

4./ Következik-e a költséghatékonyság-központú befogadási rendszerből, hogy
a magasabb egy napra jutó társadalombiztosítási támogatással rendelkező
készítmények kimutatható terápiás előnyökkel járnak?

5./ Amennyiben kimutatható terápiás előnyökkel rendelkeznek a magasabb napi
támogatású gyógyszerek,
a Rendelet miért szankcionálja alkalmazásukat; illetve ellenkező esetben mi
indokolja a magasabb támogatást?

6./ A társadalombiztosítási támogatással történő gyógyszerrendelés
folyamatában mi az a jogellenes mozzanat,
amely megalapozza a Rendelet súlyos, megtorló jellegű, objektív felelősségre
alapított szankcióit?

7./ Helyes értelmezzük-e a Gyftv. és a Rendelet felfogását, miszerint a
"minőségi és hatékony gyógyszerrendelés" fogalmán kizárólag
költség-minimalizálást kell értenünk?

8./ Amennyiben a "minőségi és hatékony gyógyszerrendelés"
költség-minimalizálást jelent,
mely költséget kell leszorítanunk: a beteget terhelő napi térítési díjat
(NTD),
az E. Alapot terhelő terápiás adagra számolt társadalombiztosítási támogatás
összegét,
vagy pedig a készítmény bruttó fogyasztói árából számított napi terápiás
költséget (NTK)?

9./ Ha a Gyftv. értelmében, gyógyszerrendelés során a beteg érdekeit kell
szem előtt tartanunk és a beteg által fizetendő térítési díjat kell
minimalizálnunk - amint az a törvény 44. §-ából is következik -,
a Rendelet miért az E. Alap (rendszerint ellentétes) érdekei alapján
szankcionál?

10./ Amennyiben kizárólag a terápiás adagra számolt társadalombiztosítási
támogatás összegét kell
minimálisra szorítanunk - amint az a Rendeletből következik egyértelműen -,
a saját gazdasági érdekeink
védelmében hogyan korlátozhatjuk a Gyftv. 44. §-ában a beteg számára
biztosított jogot,
az olcsóbb térítési díjú, ugyanakkor rendszerint magasabb
társadalombiztosítási támogatású gyógyszer választására?

11./ Abban az esetben, ha a beteg, illetve az E. Alap számára legolcsóbb
készítmény nem egy és ugyanaz,
a beteg érdekeit vagy az E. Alap költségvetési egyensúlyát kell elsősorban
szem előtt tartanunk?

12./ Ha informatikai támogatás szükséges és kötelező a költséghatékony
gyógyszerrendeléshez,
akkor az Országos Egészségbiztosítási Pénztár által rendelkezésre bocsátott
számítógépes programok
miért nem képesek a Rendelet által megkövetelt támogatási mutató alapján,
ATC csoportonkénti összehasonlításra?

13./ Mentesíti-e a gyógyszert rendelő orvost, illetve intézményét a Rendelet
szerinti felelősség alól az a tény,
hogy alkalmatlan eszközzel kell megvalósítania a Rendelet által megkövetelt
célt?

14./ Kitől tarthatunk igényt kártérítésre/kártalanításra, ha a minősített
program nem nyújt segítséget a Rendelet szankcióinak elkerülésében, vagy
esetleg épp maga a program alakít ki olyan gyógyszerrendelési gyakorlatot,
amely visszavonáshoz vezet?

15./ Hogyan biztosítja számunkra a Rendelet és az OEP, az országos átlag és
saját átlagunk alakulásának
folyamatos, valós idejű követésének és összevetésének a lehetőségét, a
visszatérítés, illetve szerződés-felmondás biztos elkerülése érdekében?

16./ Milyen lehetőséget biztosít a Rendelet a szerződött szolgáltatók
számára, az Országos Egészségbiztosítási Pénztár által közölt, a
visszavonás, illetve szerződés-felmondás alapjául szolgáló adatok
ellenőrzésére?

17./ Hogyan biztosítja a Rendelet, hogy a jogszabály által rendelt,
kiemelten magas társadalombiztosítási
támogatás az átlagszámításkor ne essen a gyógyszert felíró orvos terhére?

18./ Hogyan biztosítja a Rendelet, hogy az orvostól részben vagy egészben
független körülmények
ne emeljék az átlagát?

19./ Hogyan biztosítja a Rendelet, hogy a szolgáltatótól való visszavonást
megalapozó orvos átlagokba
ne kerüljenek beszámításra a gyógyszert rendelő orvosok egyéb
jogviszonyaiban
(például magánrendelés, pro familia vények) felírt készítmények?


20./ Helyesen értelmezzük-e a Rendeletet, ha arra a következtetésre jutunk,
hogy a jogalkotó
az orvos büntetésén keresztül, nyílt törvényi szabályozás nélkül igyekszik
elérni,
hogy a társadalombiztosítás terhére a biztosítottak csak a legalacsonyabb
támogatással rendelkező
gyógyszerekhez jussanak hozzá?

21./ Helyesen értelmezzük-e a Rendeletet, ha arra a következtetésre jutunk,
hogy az orvost
ez a jogszabály abban teszi érdekelté, hogy relatív indikáció alapján, saját
átlagának javítása érdekében,
minél több alacsony támogatású gyógyszert rendeljen, és ezzel
összességében -
a Gyftv. céljával ellentétesen - növelje a kiutalt társadalombiztosítási
támogatás összegét?

22./ Helyesen értelmezzük-e a Rendeletet, ha megállapítjuk, hogy lefektetett
jogszabályi alap nélküli,
önkényes különbségtételre kényszeríti az orvost az azonos elv szerint
járulékot fizető biztosítottak között,
aszerint, hogy kinek jár drágább gyógyszer és kin fogja megspórolni a
ritkán, kivételesen felírt,
magas támogatású készítmény okozta átlagnövekedést?

23./ Helyesen értékeljük-e a Rendeletet, ha azt a következtetést vonjuk le,
hogy a szakmai szabályok szerinti gyógyszerrendelés büntetése nem csak a már
ismert betegségek kezelésében, de a lappangó betegségek felderítése
érdekében szükséges szűrővizsgálatok népszerűsítésében és végzésében is
ellenérdekeltté teszi az orvost?

24./ Jól értjük-e, hogy a Rendelet gátolni kívánja a korszerűbb, ezért
vélhetően magasabb támogatással rendelkező készítmények felhasználását; a
"minőségi" és a "hatékony" jelzőt kizárólag az "olcsó" szinonimájaként
használja?

XII./ Végül, de nem utolsósorban: a támogatással történő gyógyszerrendelés
jelenleg szorosan
hozzátartozik az orvosi ellátáshoz.
A Rendelet hatálybalépésével azonban ez a tevékenység, a jogszabály
betartására irányuló
minden igyekezet ellenére is, súlyosan veszélyezteti az egészségügyi
szolgáltatók gazdasági érdekeit.
Véleményünk szerint, egyetlen gazdálkodó szervezet sem kényszeríthető arra,
hogy az általa teljesített
szolgáltatásért járó finanszírozási díját előre kiszámít-hatatlan,
szerencsejáték jellegű tevékenységgel,
mint amilyenné a támogatással történő gyógyszerrendelés a Rendelet
hatálybalépésével vált, kockára tegye.
Tekintettel arra, hogy a Gyftv. szerint a gyógyszerfelhasználás
költséghatékony-ságának biztosítása
az Országos Egészségbiztosítási Pénztár feladata, továbbá arra, hogy a
gyógyszerrendelés orvosi tevékenység,
de a társadalombiztosítási támogatás hozzárendelése (amelyet a Rendelet
szerint amúgy is rosszul végzünk)
nem feltétlenül az, a jelenlegi, számunkra elfogadhatatlan szabályozásból
kivezető utat jelenthetne, ha az Országos Egészségbiztosítási Pénztár
maradéktalanul ellátná feladatát és a törvény szerint, a
társadalombiztosításba való befogadási rendszerén és a befogadással
kapcsolatos gyakorlatán keresztül biztosítaná a költséghatékony
gyógyszerfelhasználást. Amennyiben viszont ezen a rendszeren lyuk tátong, és
azt a gyógyszerrendelés korlátozásával kell betömködni, az OEP vegye át
tőlünk a gyógyszerválasztás feladatát.
Mi készséggel megjelöljük az alkalmazandó ATC csoportot, terápiás dózist és
adagolást,
továbbá a szükséges kezelési napok számát, ami alapján az
egészségbiztosítási szerv saját felelősségére
és kockázatára bátran kiválaszthatja és utalványozhatja a megfelelő
készítményt.

Ezért azzal a kéréssel is fordulunk a Tisztelt Kormányhoz, hogy szíveskedjen
közzé-tenni az illetékes
köztisztviselők nevét, beosztását és pontos elérhetőségét, akikhez
betegeinket az ártámogatás
utalványozása érdekében küldhetjük, amennyiben a Rendelettel megalapított
szerencsejátékban nem kívánjuk finanszírozásunkat kockára tenni.

Jelen állásfoglalás kéréssel - melyet azonos célból az Egészségügyi
Minisztériumnak, az Egészségbiztosítási Felügyeletnek és az Országos
Egészségbiztosítási Pénztárnak is megküldtem - az alább felsorolt orvosok
egyetértenek:

aláírók, névsorban

Kelt, Szegeden, 2007. július 30. napján

Tisztelettel:

Dr. Herczeg Zita







JobbINFO: http://jobbinfo.tvn.hu
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Címkék: felhatalmazásnak, kezdeményezésünk, kiegyensúlyozott, szerepeltetésére, szűrővizsgálatok, különbségtételre, hozzáférhetősége, átlagszámításkor, szerencsejátékot, felhasználásának, miniszterelnöki, kiválasztásánál, szolgáltatóknak, azonosíthatóság, minisztériumnak, negyedévenkénti, tanúsíthassanak, költséghatékony, forintértékeket, visszavonásokat, teljesítménydíj, készítményekért, rendelkezésével, veszélyeztessük, állásfoglalását, ellenérdekeltté, elengedhetetlen, szinonimájaként, minimalizálnunk, végrehajtásához, szolgáltatásért, elfogadhatatlan, ellentmondásait, következtetésre, utalványozhatja, köztisztviselők, elmúlt napokban, rendelet jogszerű, rendelet végrehajtásához, rendelkezésre álló, szolgáltatónak kárt, rendelet büntető, jogszabály végrehajtását, alábbi lehetőségeink, eddig beadott, első visszavonásokat, büntetést jobb, címzések értelemszerű, beadvány megy, benne foglaltakkal, pecsétszám mellett, aláírók neve, Hanyecz Vince, Kedves Kollégák, Miniszterelnök Úrnak, Egészségügyi Minisztériumnak, Egészségbiztosítási Felügyeletnek, Országos Egészségbiztosítási Pénztárnak, Herczeg Zita, Miniszterelnöki Hivatal, Kossuth Lajos, Magyar Köztársaság Kormánya, Gyurcsány Ferenc, Tisztelt Miniszterelnök Úr, Jelenleg Magyarországon, Országos Egészségbiztosítási Pénztár, Egészségbiztosítási Felügyelet, Országos Egészségbiztosítási Pénztáréval, Egészségbiztosítási Pénztár, Országos Egészségbiztosítási Pénztárt, Országos Egészségbiztosítási, Tisztelt Kormány, Tisztelt Kormányhoz, Egészségbiztosítási Pénztárnak,
Új komment
Kérjük adja meg a TVN.HU rendszeréhez tartozó felhasználónevét és jelszavát.
Csak regisztrált felhasználók írhatnak kommentet,
amennyiben még nem rendelkezik TVN.HU hozzáféréssel: Klikk ide!
Felhasználónév:
Jelszó:
Kérem írja be a baloldalon látható számot!
Szöveg:  
 
Betűk: Félkövér Dőlt Kiemelés   Kép: Képbeszúrás   Link: Beszúrás

Mérges Király Szomorú Kiabál Mosoly Kacsintás haha hihi bibibi angyalka ohh... ... buli van... na ki a király? puszika draga baratom... hát ezt nem hiszem el haha-hehe-hihi i love you lol.. nagyon morcika... maga a devil pc-man vagyok peace satanka tuzeske lassan alvas kaos :) bloaoa merges miki idiota .... sir puszika
 
 
Félkövér: [b] Félkövér szöveg [/b]
Dőlt: [i] Dőlt szöveg [/i]
Kiemelés: [c] Kiemelt szöveg [/c]
Képbeszúrás: [kep] http://...../kep.gif [/kep]
Linkbeszúrás: [link] http://tvn.hu [/link]
ReceptBázis
Bulgur gombával és csikemellel...
Epres túrótorta
Mákos-almás süti
Lazac édesköményes-citromos rizottóval
Részeges nyúl
Sült hekk
Zöldséges, tepsis krumpli
Cukkinis, padlizsános egytálétel
Pirított gomba sárgarépával
Sajttal töltött gomba
még több recept
Tudjátok ?
Belétünk a Sárkány évébe, béke vagy nagyobb háború vár ránk?
Még zöld a chili paprikám, ha beviszem a lakásba tovább fejlődik?
Tényleg hasznos gyógynövény a csalán?
Mi a teendő a novemberi Rododendron bimbóval?
Az álmoknak valóban van jelentése?
még több kérdés
Blog Címkék
Maradék idő  Szép estét kedves látogatóimna...  Ázzal aki csak szép  Életművészet  Facebookon kaptam  Paul David Tripp Április 26  S a dalok tanulsága  Beney Zsuzsa - Álom  Facebookon kaptam  Mosolyogtál már ma?  Az elfogadásnak...  Facebookon kaptam  A könnyek összegyűjtése  William Shakespeare idézet  Mindenünk, amink van, amit sze...  Ünnepelj csak  Jékely Zoltán: Szent György-k...  Beney Zsuzsa  Paul David Tripp Április 25  Facebookon kaptam  Április 22. a Föld napja,  Nagyon furcsa szeretni valakit...  Esti kép  Facebookon kaptam  Jó éjszakát  Beney Zsuzsa - Álom  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Gárdonyi Géza - Április végén  S a dalok tanulsága  A könnyek összegyűjtése  Az Európai Unió is foglalkozik...  Facebookon kaptam  Szép estét kedves látogatóimna...  Föld napja április 22  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Jó éjt  A Föld napja  Jó éjszakát  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Az idő elsodorja létezésünk  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Beney Zsuzsa - Sirató  Pocsai Piroska - NE SIESS!  A legnagyobb hiánycikk manapsá...  Ma  Facebookon kaptam  Környezetvédelem  Föld napja április 22  Facebookon kaptam  Paul David Tripp Április 26  Pocsai Piroska - NE SIESS!  Facebookon kaptam  Paul David Tripp Április 23  Lábad nyomát megőrzi a föld.  Föld napja április 22  Paul David Tripp Április 23  Facebookon kaptam Cs Ildikótól  Alvó cica  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Környezetvédelem  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Semmit ne higgy el  Facebookon kaptam  Ma  Becsüld meg azt amid van,...  Facebookon kaptam Cs Ildikótól  Facebookon kaptam Cs Ildikótól  Facebookon kaptam  Bizonyos kulturális szint nélk...  Kellemes esti időtöltést  Jékely Zoltán: Szent György-k...  Környezetvédelem  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Jékely Zoltán: Szent György-k...  Aki a sorsa útján jár, gyakran...  Irgalom és ítélet  Facebookon kaptam  Próbálkozni kell ahhoz,  Miért nem menti meg Jézus...  William Shakespeare idézet  Palóc Grand Canyon  Facebookon kaptam  Minden szülő a lényével nevel.  Szép estét kedves látogatóimna...  Szép Ernő - Virágzó akácfák  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Ahogy emelkedik a rezgés...  Esti kép 
Bejegyzés Címkék
elmúlt napokban, rendelet jogszerű, rendelet végrehajtásához, rendelkezésre álló, szolgáltatónak kárt, rendelet büntető, jogszabály végrehajtását, alábbi lehetőségeink, eddig beadott, első visszavonásokat, büntetést jobb, címzések értelemszerű, beadvány megy, benne foglaltakkal, pecsétszám mellett, aláírók neve, utolsó bekezdés, továbbiakban Rendelet, továbbiakban Gyftv, vényírási szerződés, alábbi problémákat, adott gyógyszer, terápiás felhasználás, alkalmazásával elérhető, hatóanyag alapú, csoportba tartozó, támogatott gyógyszerek, törvény erejénél, jogellenes magatartás, alacsonyabb támogatású, kiváltott vények, költség-hatékony gyógyszeres, olcsóbb napi, napi terápiás, gyógyszer terápiás, beteg számára, árak pedig, finanszírozott egészségügyi, árak negyedévenkénti, költséghatékony terápia, napi térítési, egészségügyi szolgáltatókat, kétféle mutató, program által, orvos oldalán, helyzet például, elsőt 1086, orvos számára, program jobb, biztosító szempontjából, pazarlást mutató, készítmények kiválasztásánál, tárgyhavi országos, norma címzettjei, szerencsére alapozva, büntető szankciót, országos átlag, jogkövető magatartás, finanszírozási visszavonás, visszatérítési mutató, szolgáltatók számára, számítás valódiságának, szerződéses kapcsolatoktól, kiemelt támogatású, ilyen készítmények, orvos átlagának, országos átlaghoz, orvostól részben, számított orvos, szakorvos terápiás, alapellátó orvos, gyógyszerek rendelhetősége, kiváltás időpontja, átlagot tekintve, egyes orvosi, jellemzően magasabb, adott orvos, észlelt problémák, saját jogos, alábbi kérdésekben, gyakorlatban pontosan, kizárólag költséghatékony, befogadási rendszer, napra jutó, magasabb támogatást, beteget terhelő, készítmény bruttó, beteg érdekeit, beteg által, terápiás adagra, saját gazdasági, olcsóbb térítési, gyógyszert rendelő, program alakít, szerződött szolgáltatók, jogszabály által, gyógyszert felíró, szolgáltatótól való, következtetésre jutunk, orvos büntetésén, biztosítottak csak, , ,
2024.03 2024. április 2024.05
HétKedSzeCsüPénSzoVas
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 0 db bejegyzés
e év: 0 db bejegyzés
Összes: 64003 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 4582
  • e Hét: 18812
  • e Hónap: 29923
  • e Év: 183419
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2024 TVN.HU Kft.